آموزش, مقالات اختصاصی

ساچمه JSB اصلی کدام است؟ کد دار یا CZ?

ساچمه JSB اصلی کدام است؟ کد دار یا CZ? -

ساچمه JSB اصلی کدام است؟ کد دار یا CZ? -

 

سلام دوستان، من بعداز اینکه مدتی در بازار ایران و کانالها و سایتهای ایرانی دیدم که تقریبا همه به دنبال ساچمه های CZ هستند، صحبتهای تیراندازان رو شنیدم. اغلب تیراندازان، اعم از شکارچی، مبتدی و حتی شرکت کنندگان در مسابقات، بر این باورند که کیفیت ساچمه های CZ بالاتر هست و دقیق تر هستند.

حتی دیده شده این ساچمه ها که بر روی اون کلمه CZ نوشته شده با قیمت بالاتری هم فروخته میشن، چون به دلیل باور تیراندازان تقاضای بالاتری دارند و به دلیل توقف تولید، عرضه اون محدود شده.

تا اینکه شخصاً دست به کار شدم و بررسی کردم و حتی از نزدیک این ساچمه ها رو مقایسه کردم، چون با چشم غیر مسلح (!) موفق نشدم هیچ تفاوتی پیدا کنم شروع به تحقیقات کردم، و بهترین و دقیق ترین مطلب رو براتون آماده کردیم در مورد اینکه تفاوت ساچمه های JSB CZ و کد دار چیست که در زیر میتونید مطالعه بفرمایید.

 

شرکت Predator International، توزیع کننده ساچمه های JSB اعلام کرد که تغییراتی در برچسب محصولات JSB به وجود آمده. البته هیچ تغییری در محتویات قوطی ها به وجو نیامده!

همانطور که میدونیم ساچمه های JSB در کشور جمهوری چک تولید میشوند. از آگوست 2017 بنا بر الزام سازمان صنایع تسلیحات و مهمات جمهوری چک  تمامی تولید کنندگان سلاح ها، مهمات، ادوات آتش بازی در کشور چک بایستی برچسب محصولات خود را تغییر دهند.

و البته که JSB هم قوانین جدید دولت را رعایت کرد برچسب محصولاتش را تغییر داد. ساچمه های با برچسب جدید، هم اکنون پس از گذراندن چرخه بین‌المللی تأمین کالا در جهان، به دست مشتریان آمریکایی هم میرسد.

در اصل نشان “\CZ\\\” بر روی قوطی ساچمه هم اکنون با کدهای الفبایی بر اساس کالیبر آن جایگزین شده. به معنی که بجای “\CZ\\\” برای ساچمه های کالیبر 4.5 از عبارت “M47 /08” و برای ساچمه های کالیبر 5.5 از عبارت “M46/08” استفاده میشود و به همین شکل برای سایر کالیبر ها.

مثالی از این نامهای تغییر یافته رو میتونید در تصویر بالای همین مطلب مشاهده کنید.

 

نکته مهمی که باید به اون توجه کنیم این هست که تغییر نوشته روی برچسب JSB هیچ تأثیری برروی کیفیت ساچمه های داخل قوطی ندارد. ساچمه ها دقیقاً یکی و همسان هستند.

 

و اگر میخواهید استراتژی نامگذاری ساچمه های JSB رو بدونید و یا به خاطر بسپارید، میتونید راهنمای مجله هاردایر رو در مورد تمامی ساچمه های شرکت JSB مطالعه کنید.

 

توجه: ساچمه های Polymag، Metalmag و GTO هنوز از این نامگذاری جدید تأثیر نپذیرفته اند، و این تغییر فقط برروی ساچمه های با برند JSB اعمال شده است. (ساچمه های ذکر شده ساخت جمهوری چک نیستند تا از قوانین آن کشور پیروی کنند)

منبع:

سایت تخصصی مجله هاردایر

https://hardairmagazine.com/

 

درباره حسام داودی

علاقه مند به رشته تیراندازی و تحلیل علمی، کارشناس علوم کامپیوتر، طراح وب، طراحی پروژه های میکروالکترونیک و روباتیک بعنوان سرگرمی.

دیدگاهتان را بنویسید